Is het meubels of meubelen???

Wanneer zeg je meubels en wanneer meubelen?? Of is 1 van de 2 sowieso fout??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
36.4K

Het beste antwoord

Meubelen is de chique versie van het meervoud, net als aardappelen. In officiële documenten wordt dat meestal gebruikt. Maar in het spraakgebruik wordt meestal de eenvoudige versie gebruikt. Meubels, net als aardappels. Want dat spreekt gemakkelijker. Maar beide termen zijn taalkundig correct.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De een zeg je als je een S op het eind zegt, en de ander als je -en op het eind gebruikt.

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord.

Veel liefs,

B.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan het beide. Maar meubelen klinkt wel vreemd. Autocorrectie rekent het niet fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuinmeubelen en meubels. Het kan allebei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgensmij is het meubels maar meubelen klinkt chiquer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allebei goed. Licht er aan waar je woont. Je hetb ook vergelijkbare situaties als: aardappels, aardappelen. Appels, appelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan meubelen ook als werkwoord gebruiken dus meubels als zelfstandig naamwoord is duidelijker
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Wat doe jij dan als je aan het meubelen bent?
Goodluc10
een jaar geleden
Meubelen is freubelen met meubels