Er zijn meerdere manieren, in ieder geval voor buitenlandse namen: ze schrijven ofwel de betekenis op, ofwel de klank.

In het geval van de klank nemen ze gewoon woorden uit hun taal (dus individuele woordtekens) die klinken zoals de lettergrepen van de naam. Omdat de combinatie van die woorden helemaal nergens op slaat, weten de Chinezen dat het om een naam gaat, en niet om een zin.
In het geval van de betekenis nemen ze natuurlijk gewoon de Chinese woorden voor wat een naam betekent.

Dit is voor buitenlandse namen. Ik ga ervan uit dat het voor de Chinese namen eigenlijk hetzelfde werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een penseeltje en inkt.
AWM
15 jaar geleden
De persoonlijke naam heeft in het Chinees naast de
gewone noemende functie ook een letterlijke betekenis
Dé ‘Deugd’, Zh n ‘Waarachtig’,
Lì ‘Kracht’, Shèn ‘Schroomvallig’, Àilián
‘Lieflijke Lotus’, Démíng ‘Deugd Straalt’, Leilei
’Bloemknopje’, Wulóng ‘Strijdlustige Draak’,Vaak wordt er een engelse naam bedacht door de persoon,om het voor niet chinezen makkelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het chinees is ieder character opgebouwd uit een aantal klanken, die samen een woord of zinsdeel vormen. Voor namen werkt dat natuulijk precies eender.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij chinezen is het zo, dat ze van rechts naar links schrijven (dit wordt wel aangegeven) en de achternaam (familienaam) eerst schrijven en daarna pas onderscheidt maken naar persoon.

Verder zullen velen hun naam in Chinese tekens schrijven en om deze te begrijpen zou je je iets meer moeten verdiepen in de algemene opbouw van klanken, woorden en tekens. Ben ik ook aan het doen, erg interessant. Zoek maar eens naar het boek 'Het Karakter van China'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
van rechts naar links
en natuurlijk het liefst met een pen ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met inkt.
Voor meer info zie link
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie mijn avatar.
Als je het kunt lezen, ken je mijn voornaam.

(= niet mijn nickname, erstaat niet: ha pax)