Hoe vertaal ik 'haken en ogen' in het Engels?

En dan bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, ik weet dat dat gewoon hooks and eyes zijn.

Welk Engelse gezegde betekent ongeveer hetzelfde als ons 'daar zitten wel wat haken en ogen aan'? Het ligt op het puntje van mijn tong, maar het komt er niet uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
8K

Het beste antwoord

"There are a lot of catches/snags." "It's a tricky business."
Aldus Van Dale Nederlands - Engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snags, die zocht ik! Welke Van Dale gebruik je eigenlijk, in mijn grote kon ik het niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier op mijn werk staat het:
Groot woordenboek Nederlands - Engels, Eerste druk 1986, tweede druk 1991, met blauwe kaft.
Gevonden bij "haak". Ik kende deze uitdrukking niet, dus ik heb iets geleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, ik heb hier een digitale versie, en had niet gezien dat er nog een knopje was om de context uit te klappen... In ieder geval het beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

complications... volgens mijzelf