Weet iemand een goede inleiding voor mijn betoog nederlands over wikileaks?

Ik moet een betoog schrijven over wikileaks. Ik ben voor wikileaks, maar heb geen idee hoe ik een goede inleiding moet schrijven. Het moet aandachttrekkend zijn. Alvast bedankt!!!!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik moet dit betoog nog schrijven voor school. het engie wat ik vraag is een hint/tip waarmee ik mijn inleiding kan beginnen. ik vraag niet om een hele betoog te schrijven voor me!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Wat worden wij wijzer van Wikileaks?
Kennelijk is het een conversatiestroom die uiteindelijk een bepaalde beeldvorming, of een opinie ten gevolge heeft.

Het is zoiets als: vader zegt tegen moeder: wat zullen we eten? Moeder zegt: de rode kool is bij de C1000 in de aanbieding. Vader zegt: de C1000 vind ik geen goede winkel. De boerenkool bij Albert Heijn is van goede kwaliteit. Moeder: dat zeg jij, maar de buurvrouw zegt van niet.
En dan nemen ze toch maar appelmoes.

Wat ik ervan gehoord heb is prietpraat en vooroordelen.
Zelfs al zou je al in een vroeg stadium weten wat ambassadeur zus of zo denkt, hij blijft dat gewoon denken. de besluitvorming blijft hetzelfde.

Ik hoef het niet te weten, allemaal, de wereld wordt er niets democratischer door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk antwoord!