waarom is het gras altijd groener aan de andere kant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
4.3K

Het beste antwoord

Omdat je de neiging hebt verder te kijken dan je neus lang is
en dan dingen lijkt te zien die daar helemaal niet zijn.

" Het gras zal altijd groener zijn
aan de andere kant van de heuvels,
al zien de anderen om ons heen
niet verder dan dit ene dal. "

En er is hoop op betere tijden:

" Het gras zal altijd groener zijn daar in het land,
ver weg, achter de heuvels.
En na de laatste horizon,
begint misschien een andere tijd."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Omdat mensen van nature altijd ontevreden zijn met wat ze hebben. Veel mensen leren pas waarderen wat ze hebben als ze het kwijt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van afstand zie je vaak een mooi groen gazonnetje,terwijl het,wanneer je erop staat,vol gaten en kuilen kan zitten.
Figuurlijk werkt dit ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt meestal maar zo.
En denk eraan: Voor de buurman geldt ook dat het gras aan de andere kant groener is...

Toegevoegd na 7 uur:
En nog een aanvulling: Ook het groenere gras moet je regelmatig maaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hebben we overgenomen van de koeien. die zie je ook steeds bij elkaar op de rug klimmen,zodat ze kunnenzien of het aan de overkant idd groener is . Maar de meeste mensen zijn er inmiddels achter: Schijn bedriegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij niet want aan de andere kant is geen gras(*_*)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is, is mijn gras straks groener.. Want ik heb het gister avond gezaaid :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet altijd. Vaak wel en dan is het puur toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens fantaseert veel en in fantasieën lijkt alles beter, mooier, groener.

Je eigen gras is veelal groener dan het lijkt en mensen vergeten vaak dat er zoiets bestaat als bemesten, besproeien. Het gras aan de overkant is nooit zo groen als het lijkt.

'Is' kan dan ook beter worden vervangen door 'lijkt'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dolfi, dit is niet zo maar dat lijkt zo...als je aan de andere kant komt is hij net zo groen als je eigen kant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kijkt er schuin op, dus een langere door wat meer gras heen dan als je er recht van boven op kijkt, vandaar dat het groener lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van een afstand naar het gras kijkt . lijkt het vlakker en groener omdat je het dan meer als geheel ziet .
En als je het van dichtbij er naar kijkt dan zie je het gras meer als kleine stukjes gras en daardoor zie je ook die kuiltjes en stukjes waar geen gras groeit en de onregelmatigheden in het gras .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader was tuinman. Als hij gras had gezaaid zei de klant weleens.Hoe komt dat, bikj de buren is ook gezaaid en daar is het gras als opgekomen. Let op, zei mijn vader, bij de buren wordt het gras lang niet zo mooi als bij u. Wat goed is groeit langzaam. Nu het antwoord op je vraag: mensen willen de competitie met hun buren niet verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen nooit voledig tevreden zijn, of dat een slecht iets is licht eraan hoe je het bekijkt ( tevredenheid is een Gerustelling,
Gerustelling is still stand,
En stilstand is per definitie agteruit gaan)