Ongewenste dierenverdrijver: Is dit een dierenverdrijver die ongewenst is?

Volgens mij is een Ongewenste dierenverdrijver een dierenverdrijver die ongewenst is. Uit de context (advertentie Telegraaf) blijkt duidelijk dat men een verdrijver voor ongewenste dieren bedoelt.
Wat is de juiste schrijfwijze?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Een verdrijver van ongewenste dieren is een ongewenste-dierenverdrijver, of een ongewenstedierenverdrijver.

Hoewel ik zelf de voorkeur geef aan de twee de schrijfwijze, geloof ik dat de eerste de officiële is, omdat men dat duidelijker vindt.

Toegevoegd na 5 minuten:

In onderstaande Bron vind je nog veel meer voorbeelden. Zoals "lange afstandsloper"; dat is een afstandsloper die lang is. Terwijl een "langeafstandsloper" een loper is die lange afstanden loopt.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Het moet inderdaad helemaal aan elkaar. Er mág een streepje worden gebruikt om de leesbaarheid te bevorderen, maar dat hoeft zeker niet.
criseyde
9 jaar geleden
Een leuke site met dit soort spatiefoutjes is http://www.spatiegebruik.nl/
Erg grappige voorbeelden!