Wat betekend dit chinees teken?

Ik heb een badmat kado gekregen en wil graag weten wat het teken erop betekend? Heeft iemand een idee of het echt voor een woord staat of dat het gewoon een verzonnen teken is?

Dank jullie wel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Antwoorden (1)

Dit is inderdaad een bestaand teken, dit staat voor: Zen.
Zen betekent letterlijk concentratie. Het is een Japans woord dat afgeleid is van het Chinese woord 'chan'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Kan jij dan een afbeelding tonen waaruit dit blijkt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Amadea, Meerdere webshops verkopen deze badmat met de naam: Sealskin Badmat Zen.
Ervan uitgaand dat de webshops research naar hun producten hebben gedaan, kan ik concluderen dat het teken ''Zen'' betekend.
Hieronder heb ik de links van de webshops op een rijtje gezet. Ik maak je erop attent dat als je op één van deze links klikt, je ook de prijs ziet van de badmat. Ik weet niet of je dit erg vind. Webshop 1: http://www.formidotros.nl/formido/categories/Sanitair/badmat-%7C-toiletmat-/?page=3 Webshop 2: http://trendy-wonen.nl/winkel/sealskin-badmat-zen/ Webshop 3: http://www.beslist.nl/huis_tuin/d0014821052/Sealskin_Badmat_Zen.html
Amadea
9 jaar geleden
Ik ben niet geïnteresseerd in badmatten. Maar jij beweert dat het een bestaand teken is, dus vraag ik aan jou om te laten zien dat die bewering juist is. Zoals je bij de reacties op de vraag kunt zien is er weinig kans dat het een werkelijk bestaand karakter is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Amadea, Zoals ik hierboven heb genoemd: ''Ervan uitgaand dat de webshops research naar hun producten hebben gedaan, kan ik concluderen dat het teken ‘‘Zen’’ betekend.'' Ik kan uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen dat dit een bestaand logo is, maar als meerdere webshops dit plaatsen als ''Zen'' lijkt mij dit erg vanzelfsprekend. Verder dan dit kan ik je helaas niet helpen. Hopende je hierbij voldoende te hebben geholpen.