Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe breid je je franse vocabulaire uit?

Omdat ik zo'n spijt heb dat ik een paar jaar geleden Frans heb laten vallen, wil ik het nu zelf weer gaan oppakken. Dat gaat prima. Maar ik heb één probleem. En dat is mijn Franse vocabulaire. Die is alles behalve groot. Ik heb, om heel eerlijk te zijn, ook niet echt een idee hoe ik het moet uitbreiden. Als iemand anders dit wel heeft, dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dilms en series in het frans kijken met Franse ondertitels of een Nederlandse film met Franse ondertitels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lezen.
Koop een Franstalige krant, of lees Franse boeken. Als je lid van de bieb bent kun je daar ook Franse boekjes lenen op beginnersniveau wat toch geen kinderboeken zijn.
Of een tijdschrift. Neem wel iets wat je interesseert dan doe je net meer moeite dan wanneer dat niet het geval is.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ik zit nu in 6 vwo en om onzo woordenschat uit te breiden moeten wij telkens woordjes leren uit boekje met 'beknopte thematische woordenschat' met 5000 woordjes. Dit is vrij veel en er staan ontzetten veel handige woordjes in. Ik raad je aan zo'n boekje te kopen en hoofdstuk voor hoofdstuk te leren. Laat vrienden/familie ook toetsen voor je maken om te kijken of je het echt weet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meld je aan bij www.interculture.nl. Gratis prima lessen.
Om de 3 weken een gratis les, zeer uitgebreid , in je mailbox. Op de site kun je ook vast lessen zien.
Veel plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding