hoe kan je het verschil tussen de imparfait en de futur de passe zien?

De uitgangen zijn nl. hetzelfde!

Toegevoegd na 6 minuten:
Futur de Passe is toch ook op de Nous-Stam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Antwoorden (1)

De imparfait is de Nous vorm - ons + uitgang. En de futur de passe is het hele werkwoord+ uitgang, maar er zijn een paar uizonderingen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij de imparfait is het bij Etre, êt-
Bij de futur de passe heb je ook uizonderingen
avoir = Aur-
être = ser-
aller = ir-
faire = fer-
pouvoir = pourr-

Bij het "-" teken plaats je dan de uitgang

Toegevoegd na 12 minuten:
En bij woorden die eindigen op "re", vervalt de "e", en komt de uitgang direct achter de "r"

Toegevoegd na 12 minuten:
En bij woorden die eindigen op "re", vervalt de "e", en komt de uitgang direct achter de "r"