raar woord, hè -- sprankje--?

waar komt dat nu weer vandaan en wat betekent het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

opflikkering, vonkje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sprankje is vonkje... en door dat vonkje kan het weer gaan branden...

:-))

Toegevoegd op 26-05-2009 12:22:37
@Anne tav waarheid... hier een voorbeeld van waarheid, mijn antwoord komt zo op zonder te denken, plots is er het antwoord, daarom ben ik zo snel en zo succesvol op GV... En als het antwoord er is, moet het nog ingetypt worden en dat kost tijd en moeite...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het een relatief begrip voor kleine hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sprankje is als synoniem gevonden bij: : schim, schijntje,
vleugje, greintje en zweempje.
(betekenen allemaal: klein beetje, maar vallen ook allemaal in diezelfde categorie 'rare' woorden)