wat is het langste werkwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
5.8K
SimonV
10 jaar geleden
Het langste werkwoord dat in de Van Dale staat?

Het beste antwoord

zandzeepsodemineraalwatersteenstralen

Dat werkwoord van 37 letters heeft ooit in de Grote Van Dale gestaan, maar staat er momenteel niet meer in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Door woorden samen te voegen kun je een woord zo lang maken als je wilt. Om in de Dikke van Dale opgenomen te worden mag een woord geen samenvoeging zijn van andere woorden waarvan voor iedereen de betekenis duidelijk is. Ten tweede moet een woord vaak gebruikt worden op tv, radio en in de krant voordat het wordt opgenomen in de dikke Van Dale. http://www.alletop10lijstjes.nl/10-langste-woorden-van-nederland/

Andere antwoorden (2)

Het langste woord in het woordenboek is wapenstilstandsonderhandelingen (31 letters)

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens google is dit werkwoord nog steeds in gebruik.
fremar
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
euh... dat is toch geen werkwoord maar een meervoud van een zelfstandig naamwoord ? Misschien dat 'wapenstilstandsonderhandelen' kwalificeert ?
fremar
10 jaar geleden
onderhandelen is toch een werkwoord
kierkegaard47
10 jaar geleden
'Onderhandelen' wel. 'Onderhandelingen' niet. Maar goed , puur 'onderhandelen' lijkt me niet zo erg lang. (Minnetje is overigens niet van mij, daar doe ik niet aan)
perpendiculariseren. (19)

maar ik denk dat iHave wint, als was het maar wegens het bevorderen van het gebruik van het bedreigde NL werkwoord.