"It's an awseome movie" Normaal gesproken denk ik een waanzinnige/fantastische film, maar awesom betekent ook vreselijk.

Hoe weet je nou of het een fantastische film is of een vreselijke film?

Toegevoegd na 9 minuten:
Hmm zie dat deze vraag hier al eerder is gesteld, met dezelfde uitleg. Je ziet bij vertalingen soms ook vreselijk staan, maar ja vreselijk mooi betekent weer heel iets anders.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor jullie antwoorden. Velen gaven mij het goede antwoord dus ik heb moeten kiezen.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Awesome betekent vreselijk in de zin van vreselijk goed. Het woord awesome is niet negatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ben je niet in de war met awful? Voor zover ik weet betekent awesome niet vreselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Awesome'' betekent niet ''vreselijk'', hoor. Maar om je vraag te beantwoorden, meestal als een woord meerdere betekenissen heeft, dan kun je aan de gebruikte context vaak zien wat de beste vertaling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awesome = nooit pejoratief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen vergelijken met nederlandse straattaal, als je iemand soms iets heel mooi vind dan kan diegene zeggen: gruwelijk... tja dit kwam gewoon in me op.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awesome wordt tegenwoordig inderdaad gebruikt voor waanzinnige o.i.d., maar awe betekent eigenlijk ontzag/respect hebben voor iets.

Awful is het negatieve woord, daar moet je het niet mee verwarren.