Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

"It's an awseome movie" Normaal gesproken denk ik een waanzinnige/fantastische film, maar awesom betekent ook vreselijk.

Hoe weet je nou of het een fantastische film is of een vreselijke film?

Toegevoegd na 9 minuten:
Hmm zie dat deze vraag hier al eerder is gesteld, met dezelfde uitleg. Je ziet bij vertalingen soms ook vreselijk staan, maar ja vreselijk mooi betekent weer heel iets anders.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor jullie antwoorden. Velen gaven mij het goede antwoord dus ik heb moeten kiezen.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Awesome betekent vreselijk in de zin van vreselijk goed. Het woord awesome is niet negatief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ben je niet in de war met awful? Voor zover ik weet betekent awesome niet vreselijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Awesome'' betekent niet ''vreselijk'', hoor. Maar om je vraag te beantwoorden, meestal als een woord meerdere betekenissen heeft, dan kun je aan de gebruikte context vaak zien wat de beste vertaling is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awesome = nooit pejoratief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen vergelijken met nederlandse straattaal, als je iemand soms iets heel mooi vind dan kan diegene zeggen: gruwelijk... tja dit kwam gewoon in me op.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awesome wordt tegenwoordig inderdaad gebruikt voor waanzinnige o.i.d., maar awe betekent eigenlijk ontzag/respect hebben voor iets.

Awful is het negatieve woord, daar moet je het niet mee verwarren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding