Wat is het verschil tussen een bijvoeglijk naamwoord en een bijvoeglijk voornaamwoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een bijvoeglijk naamwoord zegt iets over een zelfstandig naamwoord. Het bijvoeglijk naamwoord geeft een eigenschap of kenmerk van het zelfstandig naamwoord aan. (Bijvoeglijk naamwoorden staan vaak voor een zelfstandig naamwoord). Voorbeelden: •een moeilijke opdracht (moeilijke) •de lieve kinderen (lieve) •de zilveren kandelaars (zilveren) •de nagekeken opdracht (nagekeken) Een bijvoeglijk voornaamwoord bestaat echter niet. Misschien bedoel je het: bezittelijk voornaamwoord Een bezittelijk voornaamwoord geeft een bezit aan! Alle woorden die bezittelijk voornaamwoord kunnen zijn, staan in het schema: Enkelvoud Eerste persoon mijn de (het) mijne Tweede persoon jouw (je) de (het) jouwe uw uw Derde persoon zijn de (het) zijne haar de (het) hare Meervoud Eerste persoon onze de (het) onze ons Tweede persoon jullie uw de (het) uwe Derde persoon hun de (het) hunne Voorbeelden: •mijn kamer (mijn) •jouw huis (jouw) •Geef de mijne eens terug! (mijne) •Onze moeder (onze) •Dat is de jouwe! (jouwe)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100