# SOS (noodsignaal) - internationaal noodsignaal.
# SOS International - alarmcentrale voor verzekeraars, banken en andere bedrijven.
# International SOS - een bedrijf dat diensten levert op het gebied van beveiliging en medische verzorging
# SOS Telefonische Hulpdienst - telefonische hulpdienst voor mensen in geestelijke of maatschappelijke nood.
# SOS (motorfiets) - een historisch merk van motorfietsen.
# SOS Piet - Vlaams televisieprogramma.
# Sos (Lot-et-Garonne) gemeente in Frankrijk.
# SOS Kinderdorpen
# ISO code voor Somalische shilling.
# SOS (ABBA) - een hit van ABBA.
# SOS (Rihanna), een hit van Rihanna.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SOS als noodsignaal is geen afkorting...
en het betekent ook niet Save Our Souls het is wel ...—-... maar er zit geen pauze van 1 tel tussen, zoals je dat wel doet bij letters…
dit is beschreven in het Marconi Yearbook of wireless Telegraphy uit 1918 het werd in gebruik genomen omdat het een gemakkelijk herkenbaar signaal was… en bovendien worden er sinds 1-2-1999 oficieel geen morseboodschappen meer verzonden… het internationaal noodsignaal is MAYDAY...
bv
besloten vennootschap
bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SOA = Service Oriented Architecture
SOA = Sexueel Overdraagbare Aandoening.

Dit geeft nogal eens wat schrik effecten als ik een plaatje google voor een presentatie over SOA (in de eerste betekenis).

Dit zal voor nietsvermoedende buitenlanders ook vaak verrassend zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afkorting "t.a.v." betekent zowel "ten aanzien van" als "ter attentie van".

Helaas kent niet iedereen het verschil tussen deze twee uitdrukkingen, waardoor sommigen een brief adresseren met "Ten aanzien van de heer x".
Antoni
14 jaar geleden
SOS is ook een afkorting van Signalering Onjuist Spatiegebruik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kut

K walitatief U itermate T eleurstellend