Een doel is wat je wilt bereiken, bijvoorbeeld meer winst maken.
een doelstelling is hoe je het doel wilt bereiken, bijvoorbeeld door je machine te vervangen door een betere.
kortom een doelstelling is speciefieker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een doel is iets wat je wenst voor de lange termijn.
Een doelstelling is een resultaat dat je graag wilt bereiken.

Het is een lastig begrip om het uit te leggen maar er is toch wel een verschil in.

Misschien is het gevoelsmatig handiger om het in het Engels te denken, althans als je goed Engels kent of veel ermee te maken hebt, dan begrijp je het misschien beter.
In het Engels is het doel het woord 'goal' en de doelstelling is het woord 'purpose'.

Het doel is dus iets waar je op richt en de doelstelling is het voornemen/plan/streven om je ergens op te richten om het gewenste eindresultaat te bewerkstelligen.
amc