Hoe zeg je "Heeft gehad" in het Duits? Zelf kom ik uit op "Hast .....", kan dat laatste woord maar niet vinden.

Dit is mijn laatste vraag voor vandaag, voor de mensen die daar intens gelukkig van worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om hoelaat is de Duitse les afgelopen?
En welk vak komt daarna?

Het beste antwoord

Als je bedoelt: hij/zij heeft..... gehad, is het 'er/sie hat.... gehabt', zoals bijv. er hat Glück gehabt, sie hat Pech gehabt, er hat mal sehr viel Gelt gehabt, sie hat mehrere Liebhaber gehabt - dat werk.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hast gehasselt.

Dat is hem, ik weet het 100% zeker!

:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hatte = vertaald met een gated van windows 7
hat = vertaald met babylon
hatte = vertaald met vertaalmachine site
hatte = vetaald met vetalen nu site
hatte = vertaald met google

Ik kom alleen maar op het woordje Hatte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu alleen de puntjes nog op de a zetten (om een spreekwoord maar even te verbasteren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe je die puntjes er op zet, ben ik nooit achtergekomen.
Heb ik wel vaker nodig gehad die puntjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha: Je pakt een dikke zwarte stift... En nu even serieus, om een ä te maken: Druk de ALT toets in en type tegelijk op het numerieke toetsenbord (die getallen rechts) toets ik 132 in. En voila, een ä.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ä= ook te verkrijgen door " knop te gebruiken (zonder spatiebalk) en a in te toetsen. Dit werkt ook voor: ë, ÿ, ü, ö, ï, en opzelfde manier met ' en letter: á, é, ý, ú, énz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt alle 2 voor de tip