hoe heten een mannelijk en vrouwelijke inwoner uit Overijssel en Flevoland?

bijv. iemand uit Brabant heet een Brabander of een Brabantse, maar ik kom er niet uit hoe dat dan zit met Overijssel en Flevoland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
7.4K

Het beste antwoord

Volgens van Dale is iemand uit Overijssel een Overijsselaar/Overijsselaarse
Uit Flevoland een Flevolander/Flevolandse.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Brabant:

Mannelijk = brabander, vrouwelijk = brabantse

Flevoland:

Mannelijk = flevolander, vrouwelijk = flevolandse
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, u moest overijssel weten!
Overijssel: Mannelijk = overijsselnaar
Vrouwelijk = overijsselse
Amadea
11 jaar geleden
Namen van provincies, en ook van de bewoners ervan worden met een hoofdletter geschreven.
Iemand van Overijssel noemt met een Overijsselse of Overijsseller of Overijker.
Van Flevoland is dar een Flevolandse en Flevolander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook.