Hoe kan ik het beste nederlands en engels op universitair niveau onder de knie krijgen?

Ik wil volgend jaar starten aan een universitaire studie. Mijn nederlandse en engelse taal is mondeling sterk. Maar de grammatica is nogal
zwak. Heeft iemand tips hoe ik
die het beste kan bij kan leren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Antwoorden (2)

Oefenen, oefenen, oefenen. Gewoon lesboeken op VWO-niveau middelbare school uit de bieb halen en dit keer wel echt doornemen en oefeningen maken.

Je bent overigens niet de enige. Ik ben elk jaar weer onaangenaam verrast over de taalvaardigheid, vooral geschreven maar ook mondeling, van eerstejaars universitair studenten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben natuurlijk onaangenaam verrast DOOR de taalvaardigheid, niet erover...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vooral.
Het is veel oefenen,lezen, begrijpen, toepassen.
Hier zijn een paar websites waar je grammatica kan oefenen.

http://wp.digischool.nl/engels/
www.beterspellen.nl
www.nubeterengels.nl