Waarom zeggen ze dat je van mosterd gaat liegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, als ik googel op mosterd en liegen, krijg ik alleen maar links over de fantaste Maria Mosterd die een heel boek bij elkaar gelogen schijnt te hebben. ;-) Is het niet een uitdrukking in de trant van : als scheel kijkt en de klok slaat, blijf je scheel, en als je goed luistert hoor je de zon sissen als die het water raakt ?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dat zeggen ze helemaal niet
heb je mosterd op?

Antwoorden (3)

Ik lees alleen maar dat het goed voor de hersenen.Maar over liegen kom ik niets tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukje tekst van gesprek over mosterd met Willem de Witte, kok en mosterdkenner:

"En of je, zoals ons oma zei, van mosterd ook gaat liegen?"
"Ruik je er te veel van, dan krijg je wel eens waanideeën", weet Willem de Witte, de mosterdman."

zie bron pagina 17 onderaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een gezegde dat luidt 'Het is duidelijk waar hij/zij de mosterd gehaald heeft' of iets in dien aard. Dat betekent dat hij/zij daar zijn/haar inspiratie vandaan haalt. Misschien heeft het daar iets mee te maken?