Waarom is voor in de achterkamer iets anders als achter in de voorkamer ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

omdat de voorkamer niet de achterkamer is.

als je in de voorkamer bent kun je niet in de achterkamer zijn want dat zijn twee ruimtes. dus kan het ook niet hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als dit hetzelfde was, dan klonk het ook hetzelfde, maar het klinkt al anders, dus is het ook anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je familie van ons aller Johan C. ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennie foeballuh...
Omdat voor en achterkamer 2 verschillende/gescheiden vertrekken zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je voorkamer is er een VOOR en een ACHTER-deel. In je achterkamer is er ook een VOOR en een ACHTER-deel.
Zijn gewoon aparte locaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het achterdeel van je voorkamer ligt dicht bij het voorste deel van je achterkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vandermee;

De begrippen voor- en achterkamer stammen nog uit de tijd dat de meeste standaard woonhuizen gescheiden eet- en zitkamers hadden. Voor in de achterkamer en achter in de voorkamer waren toen nog twee plaatsen in aparte ruimtes. Tegenwoordig liggen die begrippen in de meeste doorzonkamers ongeveer in het midden. Tenzij je in je woonkamer ook nog een middenkamer meent te hebben.