"Indirect" betekent "via een omweg" of (iets vrijer geïnterpreteerd) "uit andere gegevens af te leiden"
Jou bevestiging komt dus niet rechtstreeks naar je toe maar door andere omstandigheden zul je wel kunnen afleiden dat hetgeen waar het om gaat doorgaat of goed gegaan is.

B.v. je bestelt iets via internet. Dan zou je een bevestiging via een mailtje kunnen verwachten dat de bestelling on goede orde is ontvangen. Dat is de directe bevestiging.
Maar nu stuurt de leverancier geen bevestiging, maar een rekening voor het bestelde product.
Het feit dat je een rekening krijgt is geen rechtstreekse bevestiging, maar waarom zou je een rekening krijgen als de bestelling niet goed is ontvangen ?

Uit het feit dat je een rekening krijgt kun je dus afleiden dat je bestelling inderdaad in goede orde is ontvangen. Dat is je indirecte bevestiging !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Ozewieze...
Natuurlijk kan ook de aflevering van het pakketje al een indirecte bevestiging zijn dat de order ontvangen is...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Dat is uiteraard de ultieme bevestiging :-)