Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is aan het werk van Geoffrey Chaucer te zien dat hij een niet-christelijke was?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
975

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de vader van de engelse literatuur bedoelt, valt er uit zijn werken niet uit te maken dat hij niet-chtisten was.
Ik denk eerder dat hij wel gelovig was. Hij is namelijk begraven in Westminster Abby en niet alleen omdat hij 'in dienst van de koning' in de buurt van zijn koning(en) begraven mocht worden, maar dit recht had hij verworven als lid van de parochie en huurder van de Abby.
Als dichter van de liefde omschrijft hij de liefde zowel als wellustig als spirituele eeenheid met God.
Zijn bekendste werk 'the Canterbury tales' is samengesteld uit verhalen van pelgrims die op bedevaart trokken naar de kathedraal van Canterbury.
in de proloog van 'The legend of Good Women', somt hij zelfs twee werken op die blijkbaar verloren gegaan zijn.
Hieronder vermeldt hij oa. 'de Miseria conditiones humanae', mogelijk een vertaling van paus Innocentius III.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord! ;)

Andere antwoorden (1)

Als je dezelfde persoon bedoelt als ik (ca. 1343 - 1400) kan ik niks vinden over het niet-christelijk zijn; eerder het tegenovergestelde. Anders was hij geen vertrouweling van diverse Engelse koningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding