Wat is de uitspraak van de internet provider: Ziggo?

Zikko, ziggo of onbepaald?

Zeggen wat je zelf zegt mag je in de reacties kwijt, ik zoek een bron (als die bestaat).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
S i g g o h
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
siggoh? Nee, je spreekt het heel anders uit.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik zeg altijd zi (met korte i) go (als in go van het engelse gaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bron is toch gewoon een tv reclame?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TV-reclame van ziggo zelf is prima als bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat, soms bemoei jij je met de meest ingewikkelde kwesties, op een zeer welbespraakte manier, en af en toe zit er zo'n sullige vraag tussen dat ik denk: laat jij je kinderen soms op je account spelen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist gezien j0ve, alleen zijn het mijn kinderen die zich bemoeien met de moeilijke kwesties en stel ik soms weleens een sullige vraag.

Het beste antwoord

Gewoon ziggo, met een engels/amerikaanse g uitspraak.

Hoe ik dit weet, je spreekt een "g" of "gg" nooit uit als een "k'.

En als je een beetje tv kijkt dan hoor je in de reclame ziggo uitspreken met een engelse g precies zoals je het engelse woord "go" uitspteekt alleen dan nog "zi" ervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je spreekt het meer als zikko dan ziggo uit, http://www.youtube.com/watch?v=07dYYwxhlus
In de reclame kan je horen hoe je het moet uitspreken?