Of bedoel je het Cheerleaders fenomeen van Barney uit How I met your mother? Daarin geeft Barney aan dat een groep met meiden als je ze individueel bekijkt, niet knap zijn, maar dat als ze in een groep zijn, ze er heel aantrekkelijk uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cheerleaden is een Amerikaans fenomeen. Het zijn meisjes die voor en na sportwedstrijden op het veld, en tijdens een match vanaf de zijlijn, spelers en supporters in de "winning mood" moeten brengen. Meestal zijn ze goed gebouwd en sexy gekleed. Ze dansen in een groep en doen gymnastische/acrobatische oefeningen tijden het dansen en soms zingen/roepen ze erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt gewoon het bestaan van cheerleaders mee bedoeld. Het is iets wat je eigenlijk alleen in Amerika aantreft, bij sportwedstrijden. De rest van de wereld kent dat niet zo.
En niet alleen dat ze het kennen, veel meisjes vinden het ook een enorme eer om het te mogen zijn. Terwijl het een riskante bezigheid is, de blessures door ingewikkelde kunstjes die ze doen treden steeds vaker op.
In de link wat leuke foto's. Daar staan ook jongens op als cheerleader, maar tegenwoordig zijn het alleen meisjes dacht ik.

Toegevoegd na 10 uur:
Waar die site over bloedarmoede nu opeens vandaan komt? Maar dit is de goede:
http://www.nsmbl.nl/de-evolutie-van-de-cheerleader/