Waar komt het gebruik vandaag om de woorden hoi, dag en doei dubbel te zeggen?

Dus "Hoi hoi!", "doei doei!", "dag dag!". Ik vind het zelf nogal irritant.

bamibal
12 jaar geleden
in: Taal
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook errug irritant, vooral die sms-taal waarin gecommuniceerd wordt.....goeie vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag. +
Ik erger me er ook aan, vooral als ze het woord Hoi gebruiken als we uit elkaar gaan.
"Hoi hoi" net alsof ze blij zijn dat het gesprek is afgelopen en ze weer door kunnen lopen.
Oei.. misschien zijn ze dan ook wel blij... hmmm...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit in mijn hele leven doei doei dag dag gehoord
wel hoi hoi als je iets hebt gekocht bij de snackbar ofzo maar verder niet echt.
bamibal
12 jaar geleden
@vraagjes: Wat een mazzel heb je dan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is inderdaad een goede vraag en het is denk ik sms en msn taal en de jeugd heb het in der loop der tijd aan die woorden een eigentijdse twist gegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je hoort pubers niet hoi hoi dag dag of doei doei zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel hoor ik hoor het genoeg om me heen ook in het winkel centrum en ja dan heb je nog die wannabe figuren die hebben weer andere woorden en zinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al eens gehoord dat `dààààg` heel raar klinkt voor buitenlanders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaken verschillen, ik vind doei doei ed. juist lekker vrolijk klinken.

Het beste antwoord

Ik heb zo'n vermoeden dat dit vanuit Amerika is komen overwaaien.
Daar wordt al jaren gebruik gemaakt van "Bye, bye" in plaats van "Bye".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke reden inderdaad, zit wel wat in! +

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik het zelf wel vaak, maar dan alleen bij de mensen waar ik een speciale band mee heb.Het is liefdevol bedoelt.
Het geeft bij ons aan dat iemand dichter bij ons staat en zullen het niet bij iedereen doen.
Dus ik vind het juist niet irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon overdrijven net als drie zoenen geven. Als mijn vrouw haar familie bijeen komt zijn er meestal zo'n 30 mensen aanwezig. dat betekent 50 zoenen in de lucht met bijbehorende luchtjes en de stekelhaartjes van oma (94).
Als ik het dan alleen bij een hand geven tracht de houden, zeggen de meeste "nou doe niet zou flauw" of "kom op, geef me een zoen". Nou dag, dag, ik liever niet. Zeer irritant indeed.
En wat Amerika betreft; die doen dat echt niet. Dat is hi en een kusje. Bij het afscheid inderdaad bye bye, maar dat komt door het liedje "bye bye love. Nou da mag van mij.