Betekenis diffusion in de economie? hulp zeer op prijs gesteld

Ik heb de vertaling opgezocht op internet, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de betekenis is in de volgende situatie

Examining the diffusion process approaches, the two most commonly used diffusion processes in the abc literature that were identified and implemented follows: the stages of diffusion and the level of diffusion

*the stages of diffusion approach looks at abc as one whole practice and examines the diffusion of abc through different stages such as decided not to use ABC, decided to use abc

http://pdn.sciencedirect.com/science?_ob=MiamiImageURL&_cid=271692&_user=499882&_pii=S0925527311003719&_check=y&_origin=article&_zone=toolbar&_coverDate=31-Jan-2012&view=c&originContentFamily=serial&wchp=dGLbVBA-zSkWz&md5=6718c8b12d9d783bcdf55eecef5ac2d4/1-s2.0-S0925527311003719-main.pdf

Dit is het artikel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Het beste antwoord

Verspreiding. In dit geval van activity based costing.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer iemand abc gaat doen adopteerd hij dit systeem en wordt dit systeem verder verspreid (gediffundeerd).

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergelijkbaar met het volgende: wanneer 10 mensen zich inschrijven op GV. Hebben 10 mensen GV geadopteerd en is GV gediffundeerd over 10 mensen meer.

Toegevoegd na 9 minuten:
Over ABC heb ik bronmateriaal in het Nederlands toegevoegd.

Toegevoegd na 10 minuten:
De tweede bron gaat over verspreiding zelf, in dit Nederlandse artikel ook diffusie genoemd.