Wat heeft wc gebruik met boodschappen mee te maken?

Want soms zegt men wel eens groot boodschap of klein boodschap...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drukt???? haha dutcheese heb dat woord lang niet gehoord!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens is toch ook een dier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kinderen hebben ook toen ze klein waren gewoon "poepen" gezegd (of zeggen het nog, zeker de jongste). Ik vind "drukken" zo stom klinken. Waarom niet het beestje bij zijn naam noemen. We moeten het toch allemaal doen? En poepen is ook maar gewoon een woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt wel gelijk dat het uitmaakt hoe je bent opgevoed, maar ook ik heb vroeger "drukken" leren zeggen. Ik persoonlijk vind het een raar woord, vooral omdat drukken ook in andere contexten wordt gebruikt. Voor poepen is het meteen duidelijk waar het over gaat.

Het beste antwoord

Volgens mij is het eigenlijk 'kindertaal' vroeger werden zulke dingen niet zo makkelijk bij de naam genoemd.
Nu kan een kind rustig zeggen 'juf, ik moet poepen' vroeger werd dat wat 'netter' gebracht, vandaar de boodschappen in 2 vormen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Grote boodschap is poepen
Kleine boodschap is pissen

Toegevoegd na 57 seconden:
Dat heeft iemand ooit eens verzonnen. En een hele hoop mensen hebben dat van hem/haar overgenomen.

Is soort van grappig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon een uitdrukking. Je kunt ook zeggen:
'Een fax uit Darmstad ontvangen'

Maar er komt natuurlijk geen fax uit je poepgat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een grote boodschap heeft men even meer tijd nodig dan voor een kleine boodschap,dus dat betekent dat je iets langer op het toillet zit in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een grote boodschap heeft een grotere massa dan een kleine boodschap.

Kleine boodschappen zijn zoals kleine boodschappen, die kunnen gemakkelijker en vaker en sneller tussendoor.

Een grote boodschap duurt wat langer, hoeft minder vaak, is prettig als 't allemaal keurig afgeleverd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt naar een bouwmarkt om een wc-pot te kopen.
Als je dan thuis komt met dat ding onder je arm, dan zegt je vrouw: Dat is een grote boodschap!
AWM