Wij moeten op school o.a. Engels, Duits en Frans leren als buitenlandse taal. Welk land moet als buitenlandse taal Nederlands leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

Suriname, sint maarten en nederlandse antillen.
Dat zijn de enige waarvan ik zeker weet dat ze,
nederlands leren en moeten praten op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aruba ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, zoiets dacht ik al, maar wist het toch niet helemaal zeker, van suriname sint maarten en nederlandse antillen wist ik het zeker in ieder geval :-)

Andere antwoorden (3)

En ook nog Wallonië. Niet zo zeer een land, maar ze krijgen daar wel Nederlands als tweede taal, zelfs al op de basisschool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen buitenlandse taal. België is meertalig (3).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar als je ziet hoe die Walen Nederlands spreken... :-)
Ik heb trouwens niets tegen die mensen hoor...
De andere antwoorden kloppen ook, maar ook in Frankrijk leren ze in een bepaald gedeeld Nederlands, rond de omgeving Lille

Toegevoegd na 24 seconden:
*gedeeld moet gedeelte zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in de grensgebieden van Duitsland (en dan bedoel ik dus de grens tussen Duitsland en Nederland) kun je Nederlands kiezen.