Wat betekent 'gecrapt'?

In de zin: "zo gecrapt xD"...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Crap is engels voor shit(nederlands gebruik) dus ik denk dat ze bedoelen: zo verneukt, of hoe je het zou willen zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ : lijkt me ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen genaaid! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ja. Kon even niet op iets netters komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik dat ook weer, kende deze uitspraak niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd en als iets heel erg 'crapy' is is het echt ...tja hoe zeg je dat netjes...mislukt, bagger

Andere antwoorden (2)

De zin is te kort om er uit te kunnen opmaken waar het over gaat. Maar vermoedelijk is er samenhang met het Engelse werkwoord 'to crap'. Dat is de platte benaming voor het kwijtraken van uitwerpselen.
Amadea
12 jaar geleden
Ter aanvulling op bovenstaande, maar dan in de vorm van "onzin praten", "rotzooi", ofwel het slaat totaal nergens op. Een soort scheldwoord maar dan met dezelfde betekenis als shit, of schijt.. niet echt netjes dus. Alleen is in dit geval "crap" op een "vernederlandste" manier geschreven.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/crap

Of het heeft te maken met scrappen, dat is foto's in een foto-album doen met allerlei tierenlantijntjes en dat mensen vergeten om de "s" ervoor te zetten als ze dat dan op internet vermelden. Dan bedoelen ze dat het "zo gescrapt" is. Ofwel even snel gedaan.

Een willekeurige website waar deze typefout staat:
"Afgelopen donderdagavond heb ik een cursus scrappen met foto's gegeven aan een groep van 9 personen. Ze hadden nog nooit eerder gecrapt en de meeste wilden op canvasdoek scrappen."
http://myscrapworks.blogspot.com/2009_01_01_archive.html

Of.. het kan zijn dat iemand te lui was om gewoon "zo gekrabt XD" te schrijven en bedoelde dat ie hier en daar eens even heb zitten krabben en er nu mee klaar is en toen zei: "zo gecrapt XD"

Maar ehm.. ik denk EIGENLIJK... dat het betekent dat die persoon even naar de wc is geweest en vermelde dat ie klaar is met zijn grote boodschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat aan heel Nederland wilde melden en schreef "zo gecrapt XD"...

Toegevoegd na 2 minuten:
maar goed... je vraag is wel heel erg beperkt met zo'n korte omschrijving. Vandaar mijn lange antwoord..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de moeite ;-)