Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een speciale naam voor het schoonmaken of bereiden van rauwe vis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De naam, die je vermoedelijk beoogt is: Haring kaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wou ik net zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedergeval niet met fileren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@zieneres
Ja, maar ik dacht de vraag zo mogen te beantwoorden, wat, naar mijn idee, eigenlijk wordt bedoelt in de vraag. Sushi zal ook zo uit zee eetbaar zijn, dat wordt dus sushi kaken;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, zelfs in Japan lijken ze het overgenomen te hebben. http://www.google.nl/search?as_q=sushi+kaken&hl=nl&num=10&btnG=Google+zoeken&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=lang_ja&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images

Andere antwoorden (1)

Je vraag is wel heel onduidelijk en verwarrend gesteld.

De uitdrukking "haring kaken" slaat specifiek en alleen op haringen, en omvat het conserveren van haring door het verwijderen van kieuwen, hart en het voorste deel van de darm en het doorsnijden van de kieuwslagaderen, waarna de haring wordt gezouten en in tonnen verpakt. De sappen uit de in het lichaam achtergebleven alvleesklier verteren het lichaam, waardoor het visvlees mals en aangenaam van smaak wordt. Daarna wordt de haring pas echt schoongemaakt, waarna hij pas geconsumeerd kan worden.

Andere vissoorten worden "schoongemaakt of uitgehaald", waarna hij gefileerd kan worden, of een andere bewerking ondergaan.

Het bereiden van rauwe vis kan bestaan uit: Rauw verwerken,(o.a. Sushi), marineren, roken, pocheren, bakken, friteren, of stomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding