Het is een combinatie van de klanken a en e. Deze letter wordt veel gevonden in noordelijk talen, zoals ijslands,deens en noors.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Æ", of "æ", is een klinker en een grafeem gebruikt in het Deens, Faeröers, Fries, IJslands, Noors en Ossetisch. Het teken werd ook gebruikt in het Oudengels, in middeleeuws en vroegmodern Latijn en in het Frans.
Het (Brits-)Engels bevat nog steeds enkele woorden die met een æ gespeld kunnen worden, zoals encyclopædia of dæmon, maar dit is grotendeels in onbruik geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je dir ook in het Nederlands
Dit is een vorm van wat men een "ligatuur" noemt.