Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt een kapsalon aan z'n naam ?

En dan bedoel ik die vette hap in een een bakje bij de kebapzaak

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gerecht is in 2003 ontstaan toen Nathaniël Gomes, de eigenaar van een Rotterdamse kapsalon aan de Schiedamse weg, bij de daarnaast gelegen shoarmazaak El Aviva een lunchschotel liet samenstellen met daarin al zijn favoriete ingrediënten.[1] Het gerecht, dat met 1800 kcal beschouwd wordt als een caloriebom[2], heeft zich verspreid over geheel Nederland, België[3] en Frankrijk[bron?] en is in cafetaria's en shoarmazaken te verkrijgen.

Dus de eigenaar van een kapsalon bestelde dit bij de shoarmaboer, en zo kreeg het de naam "kapsalon"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Echt leuk verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1800 kcal? :o Ben ik blij dat ik dat ding heb gedeeld met iemand anders XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had nooit verwacht dat zoiets in Wikipedia zou staan. Anders had ik het zelf wel even opgezocht. Bedankt in ieder geval

Andere antwoorden (1)

Doordat de eigenaar van een kapsalon bij de locale shoarmazaak dat gerecht bestelde en zo werd het een kapsalon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, dat verhaal heb ik ook gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat het hele verhaal:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/49005/2006/08/23/Caloriebom-Kapsalon-erg-lekker.dhtml

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding