Waar slaan de bijvoeglijke naamwoorden op bij vergelijkingen in het Frans?

In mijn lesboek staat dat ik moet kijken waar het bijvoeglijk naamwoord op slaat, maar het zijn vergelijkingen dus ik weet niet als ik dan naar eerste woorden moet kijken of juist de laatste. Bv: Elle est aussi grand?e? que mon copain. Moet ik er dan dus een 'e' bij doen, omdat elle vrouwelijk is, of moet ik kijken naar 'mon copain' en er geen 'e' achter zetten omdat het mannelijk is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het moet 'grande' zijn omdat 'elle' vrouwelijk is Mon copain is mannelijk anders zou er 'ma copine ' staan.

De juiste schrijfwijze in dit geval is 'grande'. Het bijvoeglijk naamwoord slaat namelijk op 'elle', en niet direct op de vergelijking.

volgens mij slaat het terug op het onderwerp omdat het iets zegt over het onderwerp.

Bronnen:
http://www.viviennestringa.com/pages/nouve...

Het bijvoeglijke naamwoord zegt iets over het onderwerp. Wie is groot? Zij . In jouw zin is zij (elle) het onderwerp en zij is dus groot en wel eveneens zo groot als mijn metgezel. Zij is groot en daar gaat het om, het gaat dus over haar en in dit geval komt er een 'e 'achter grand(e).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100