hoe schrijf je "voor" als in wat iets nog niet gebeurd is?

computers waren voor mobiele telefoons uitgevonden.

moet je dan puntjes/trema's op de o's zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Het beste antwoord

Computers waren vóór mobiele telefoons uitgevonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij het benadrukken van een woord, wordt altijd het accent aigu gebruikt.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankuwel!

Andere antwoorden (2)

Je kunt eventueel 'vóór' schrijven, om extra nadruk te leggen.
De beste optie is nog: "Computers zijn eerder uitgevonden dan mobiele telefoons."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puntjes sowieso niet, wel kan je een of in dit geval twee accenttekens op de oo's zetten, dit doe je als je het woord wil benadrukken of de tekst duidelijker wil maken.
In het geval van jouw voorbeeld zin is het niet nodig. Het teveel gebruiken maakt het er ook niet duidelijker op namelijk.