Kun je spreken van 'brede kwaliteiten' of is dat een uitdrukking die eigenlijk niet bestaat?

Toegevoegd na 36 seconden:
Een 'nette' manier om te zeggen dat je vele kwaliteiten hebt.

13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Breed geschoold misschien? Uiteenlopende kwaliteiten? Van veel markten thuis zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou het niet doen! Toch een alternatief bedenken als je het niet zeker weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mankeert er aan om te zeggen dat je vele kwaliteiten hebt? Dat wordt pas een ongepaste opmerking, als je het niet waar kunt maken toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is geen nette manier om te zeggen dat je veel kwaliteiten hebt.
Het is bovendien geen mooi taalgebruik.

Je hebt veel kwaliteiten, dus dat kun je gewoon zeggen:

Veel kwaliteiten op uiteenlopend gebied.
Je bent breed georienteerd, dat is ook mooi.
Je hebt een brede belangstelling.