Wie kan dit lezen?

Dit stond gekrast in de haven op een cargobox.
Het lijkt mij Russisch of Grieks?
Ik hoop alleen niet dat er stoere zeemans schuttingtaal op staat haha...-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in het Cyrillisch geschreven en het is Grieks: het begint met: Nikonos! (rest komt later).
zondag
12 jaar geleden
Het is zeker geen Bulgaars, Macedonisch of Servisch want dan zou ik het zonder moeite kunnen lezen en vertalen. Waarschijnlijk is het toch Russisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Bulgaars kan lezen, kan je dit ook lezen. Die hebben dezelfde letters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bovenste is in ieder geval russisch dit is de vertaling: Nikonorov! leren lessen en die zo dom en blijf ma Vertaling van de onderste foto komt er zo aan!
Amadea
12 jaar geleden
Het is wel Russisch, hoor. Van de eerste tekst maak ik zoiets als:
Nikonos! Betaal de schade die je door je stomme dronkenschap hebt veroorzaakt. Uit de tweede tekst kan ik niks zinnigs halen.

Antwoorden (2)

Mannen, leven zullen wij allemaal tot de kaap van de piraat. Leven en dood. En het is Russisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke van de twee?
Amadea
12 jaar geleden
Dit is uit een uit de duim gezogen "vertaling"!
Het is Russisch. Ik versta geen woord Russisch, maar ik kan het wel lezen. In het Latijnse alfabet staat er:

''Nikonor! Uchi uroki, a to tak durakom i ostaneshsja ta!''
''Nikonorov! Leer lessen, maar dan is dus de dwaas en verblijf!''

''Menjaju stakan perhoti na klassnuju tjolku.''
''Uitwisseling glas voor een coole meid schilfers.''

De vertalingen komen van Google Vertalen en er klopt dus ook niets van, maar het is in ieder geval iets! ;)