Hoe kan ik dit nou netter schrijven? Zie uitleg.

Ik moet iets schrijven, voor een bericht, maar het wil niet netjes zijn :(. Kan iemand helpen?
....

Zelf zat ik te denken aan een hulp topic. Daar kan je een stuk van je verhaal plaatsen als je echt niet verder komt, waar de andere dan eventuele tips op kunnen geven toch verder te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom lucht je hier je hart, in casu het te schrijven stukje niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die snap ik niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, compleet misverstand. Ik bergrijp nu, dathet over het stukje gaat dat begint met: Zelf zat ik enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ook eerst naar een ander stuk tekst te zoeken, met veel scheldwoorden ofzoiets. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah:P

Antwoorden (6)

Zelf dacht ik aan een hulp topic. Waar je een stuk van je verhaal kan plaatsen, waarop andere kunnen reageren met tips en aanvullingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je eerst onderzoek doen naar je onderwerp op verschillende manieren: b.v. bibliotheek of internet.
Dan zie je ook hoe de dingen worden besproken en kun je zelf een soort uittreksel maken hiervan.
Dat ga je dan ook weer bewerken, zodat het in je eigen "taal" geschreven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf dacht ik aan een hulp-topic. Als je echt niet verder komt, kun je daar een stuk van je verhaal plaatsen. Anderen kunnen daar met tips op reageren waardoor je misschien toch weer verder komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zat ik te denken aan een hulp topic. Daar kan je een stuk van je verhaal plaatsen als je echt niet verder komt, waar de andere dan eventuele tips op kunnen geven toch verder te komen.

Daar is niet zo veel mis mee. Misschien zo:

Hierbij denk ik aan een hulp-topic, als zoiets bestaat.
Daar kun je dan dat gedeelte van het verhaal plaatsen, waar je niet helemaal uit komt.
Misschien dat daar dan mensen zijn,die er een goed lopende zinsconstructie van kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Misschien is het een idee als we hier een speciaal hulptopic voor openen. Daar kun je dan een stuk van je verhaal plaatsen met wat uitleg over waar je 'vastloopt', en anderen kunnen je dan eventueel tips kunnen geven hoe je verder kunt komen. "

Aan de zin zoals die er nu staat is trouwens niks echt fundamenteel verkeerd hoor (behalve dan de overbodige spatie in hulptopic). Het is meteen vrij duidelijk dat het om een soort 'Eerste Hulp Bij Writersblock' gaat op een schrijversforum. (Gaat het daar NIET over, dan heb ik de tekst dus toch verkeerd geinterpreteerd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daar ging het precies om :d Bedankt:D
Ik ben zelf journalist en worstel dus regelmatig met de uitdaging, hoe ik iets beter, netter of duidelijker kan overbrengen.

Het algemene idee is om te proberen een onderwerp 'beeldend' te beschrijven, zodat lezers jouw gedachtenkronkels begrijpen. Jouw vraagstelling roept al vragen op. Wat voor bericht? Een overlijdensadvertentie? Een stukje in de schoolkrant?
Probeer te visualiseren. Hoe zien anderen het? En probeer het zodanig te beschrijven!
Niet schrijven maar beschrijven dus.
Netheid is natuurlijk ook weer een begrip dat ruim te interpreteren is. Wat bedoel je? Grammatica? Spelling? Woordkeus?

Hulp topics, laten we wel wezen, is natuurlijk niet de oplossing hier. Jij moet iets schrijven, waarschijnlijk met de bedoeling om te leren, niet om een paar kernwoorden door anderen aan elkaar te laten smeden.