Kan iemand me voor eens en altijd een handig ezelsbruggetje geven voor A.M. en P.M. ?

Iedere keer denk ik: nou weet ik het, nou onthoud ik het....en dan twijfel ik de volgende keer weer!

Toegevoegd na 7 minuten:
Nou, bedankt voor jullie antwoord! Ik had tot nu toe altijd: P.M is past midday, maar A.M. is after midday. Klopte dus niet...
Met dit alfabettrucje zal ik het zeker onthouden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.7K

Het beste antwoord

a is eerder in het alfabet dan de p.... Dus a is s' ochtends want dat is allebei eerder dat p ('s middags)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ik zal die flauwe min even compenseren...+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk had ik koosknip moeten kiezen, want die was net iets sneller met (bijna) hetzelfde antwoord.
Echter dit antwoord is nét iets uitgebreider, en geeft me iets meer houvast aan mijn ezelsbruggetje... Dus a is s’ ochtends want dat is allebei eerder dat p (‘s middags)

Andere antwoorden (8)

De A zit vóór de P in het alfabet, A.M. komt vóór P.M.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow, sorry, ik was aan het typen toen je je antwoord gaf.... +
bamibal
12 jaar geleden
Idem dito voor mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, overkomt iedereen wel eens.
De A staat eerder in het alfabet dan de P. Dus A.M. is eerder dan P.M.
A.M. is dus 's morgens, P.M. is 's middags.
bamibal
12 jaar geleden
AM = ochtend en de A zit vooraan het alfabet.
PM = ochtend en de P zit verderop in het alfabet.

A = eerst, daarna de P.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geeft het antwoord zelf al. P is Pré en A is After.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pre morning en after morning.
Antoni
4 jaar geleden
Nee. Het is juist andersom! A.M. betekent vóór de middag (vóór 12:00 uur), P.M. betekent nà de middag (nà 12:00 uur). De vraagsteller heeft niets aan dit antwoord.
Mijn ezelsbruggetje slaat nergens op maar ik onthou het zo al altijd: A.M. = After Midnight (na 00:00) en P.M. dus voor 00:00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd 's morgens

na de Pauze dus 's middags.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is wel grappig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom een ezelsbrugje en door de grappigheid makkelijk te onthouden.
Ik heb er drie voor je gevonden.

1)
After Midnight
Dit is dus de tijd direkt na middernacht
PM
Dit is dan de tijd van 12 uur 's middags tot 12 uur 's nachts. (Ook te onthouden als Pro Midnight)

2)
PM = Passeerde de Middag ,
en als je dat weet, weet je al direct dat AM de middag nog moet passeren.

3)
De A staat eerder in het alfabet, dus AM is eerder dan PM.

Deze is reeds eerder genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar TegenXinnig, het probleem was dus dat ik in de war raakte door de verschillende verklaringen.
De "alfebet-versie" gaat hopelijk voor mij werken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is in mijn antwoord toch ook benoemd als nr. 3 Maar...De eerlijkheid hier op GV gebied me wel om te vermelden dat dit eerder is benoemd en je dus geen rad voor je ogen wil draaien.
a m = ante meridium.
Ante = voor, meridium = middag.
ontbijt - antbijt - ante - morgen
p m = post meridium
Post = na, dus namiddag.
last post - laat - dus na de middag

Toegevoegd na 2 minuten:
meridium moet zijn meridiem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KennisDelen
4 jaar geleden
Antwoord klopt, meridiem = 12.00
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De gegeven ezelsbruggetjes in de antwoorden zijn wel goed, maar jij bent de enige die blijkbaar weet, dat A.M. (ante meridiem) en P.M. (post meridiem) niets met Engels te maken hebben maar met Latijn.
Het negatieve duimpje slaat dus nergens op. Plus van mij.