Kun je in de chinese taal ook spelling fouten maken ?

Kun je net als in het Nederlands ook spellingsfouten in het chinees maken. Bijvoorbeeld grappeg = grappig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

ja zeker, het Chinees is een zeer ingewikkelde schrijftaal. Je hoeft maar een streepje verkeerd te zetten en een woord kan meteen iets anders betekenen, nog erger dan in het nederlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weten we dan ook weer.
Dit vroeg ik me namelijk al een tijdje af

Andere antwoorden (1)

chinees kent geen letters die woorden vormen zoals wij die kennen. Dus een schrijffout op de manier zoals je in het voorbeeld geeft kan niet.
Chinees bestaat uit karakters die elk een woord vertegenwoordigen. Sommige karakters hebben verschillende betekenissen, die je dan uit de context van de zin moet opmaken.