Wat is gasolie?

Is gasolie hetzelfde als huisbrandolie? We hebben geen gas. Dus is gasolie hetzelfde als mazout. Ik zou willen weten hoeveel de huisbrandolie momenteel staat. Dus gasolie heeft niets met gas te maken? We hebben geen gas.

Toegevoegd na 27 minuten:
Op bovenstaande site moet je je postnummer ingeven, en daarna krijg je een overzicht van de leveranciers in je buurt. Maar je MOET daar aanklikken "gasolie VERWARMING (1000pprm) of "gasolie verwarming extra"

Bij uitleg bij "gasolie verwarming" staat: "gasolie verwarming is een normale gasolie voor verwarming" op die site. Dat is toch de verwarming die men bedoelt bij huisbrandolie?????

Dus voor mazout of huisbrandolie ben ik op het verkeerde adres op die website?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.3K

Het beste antwoord

Diesel, jongeren kennen het zo niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Prijzen in de andere link

Toegevoegd na 3 minuten:
Huisbrandolie en Gasolie zijn dus niet hetzelfde.

Toegevoegd na 3 minuten:
77ct per liter vandaag

Toegevoegd na 4 minuten:
Nee 79,25ct/liter

Toegevoegd na 9 minuten:
Hier een link die het uitlegt precies: http://www.petrolfed.be/dutch/faq/faq_diesel_stookolie.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die andere link gaat over mazoutprijzen (dus stookolie)
Dus is "gasolie bestellen" eigenlijk hetzelfde als "mazout of huisbrandolie (dus om te verwarmen) sorry voor de rare vraag alvast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zie antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het ook nog illegaal zou zijn omdat je waarschijnlijk rode diesel(gasolie) aan koopt voor die prijs en dat je als particulier geen rode diesel mag verstoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.brandstofprijzen.be/mazout.php Op bovenstaande site moet je je postnummer ingeven, en daarna krijg je een overzicht van de leveranciers in je buurt. Maar je MOET daar aanklikken "gasolie verwarming (1000pprm) of "gasolie verwarming extra" Bij uitleg bij "gasolie verwarming" staat: "gasolie verwarming is een normale gasolie voor verwarming" op die site. Dus voor mazout of huisbrandolie ben ik op het verkeerde adres op die website?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die verkopen namelijk geen gasolie. Als ik de link lees: stookolie heeft max 2000 ppm (= parts per million) zwavelgehalte (1000 ppm vanaf 1/1/2008),
diesel slechts 10 ppm; Ik denk dat je in dit geval het beste een mailtje kan sturen want het lijkt erop dat zij zelf een beetje verwarring zaaien. Ik denk dat ze stookolie(huisbrandolie) verkopen en het foutief gasolie noemen.