Wat wordt bedoeld met "niet zonder meer begrijpelijk"?

Bedoelen ze hier mee dat het NIET begrijpelijk is of WEL begrijpelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
10.3K

Het beste antwoord

Uit jouw toelichting bij het antwoord van Rieneke begrijp ik het volgende:
1. Een opsporingsambtenaar heeft een pijp losgetrokken in een kelder.
2. Het Hof vindt dat er dat er geen sprake is van overtreding van bevoegdhedenn
3. Er is meer informatie die wij niet kennen. (tegen deze achtergrond...)
4. Als je die achtergrond wel kent, is het eigenlijk raar dat het Hof vindt dat er geen sprake is van overtreding van bevoegdhede, volgens de schrijver van het stukje. Het is niet zomaar te begrijpen. Je zou dus nog meer informatie nodig hebben om het begrijpelijk te maken.

Met andere woorden: de schrijver van het stukje is het niet eens met het Hof, en vindt dat er nadere toelichting moet komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal helder nu. Bedankt!
Trouwens, informatie die ontbrak was het volgende:
"Bij de beoordeling van het middel moet worden vooropgesteld dat activiteiten die verder gaan dan "zoekend rondkijken" moeten worden aangemerkt als een "doorzoeking", waartoe een opsporingsambtenaar in een geval als het onderhavige niet bevoegd is."

Andere antwoorden (4)

Ik versta er onder dat het wel begrijpelijk is.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat versta ik er ook onder +!
daar wordt mee bedoeld dat het begrijpelijk zou kunnen zijn, maar dat daarvoor nadere toelichting nodig is.
voor het moment is het niet begrijpelijk.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in de volgende zin wordt bedoelt dat het begrijpelijk is?
"Tegen deze achtergrond is het oordeel van het Hof dat bij het hiervoor onder 4.2.2. sub a gerelateerde lostrekken van een pijp in de kelder door een opsporingsambtenaar geen sprake is van "overschrijding van bevoegdheden", niet zonder meer begrijpelijk.
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, er wordt mee bedoeld dat het niet begrijpelijk is.
mogelijk hebben er meer zaken meegespeeld bij de beslissing van het hof, maar zoals het nu is, is het niet begrijpelijk.
Niet zonder meer begrijpelijk komt bij mij over als niet meteen begrijpelijk.
Het staat dus niet meteen vast als een begrip maar er moet dan nog meer onderzocht worden of uitgelegd dat het wel meteen begrijpelijk is.
amc
12 jaar geleden
"Niet zonder meer begrijpelijk" is (voor mij) dat het niet voor iedereen zomaar te begrijpen is. Een enkeling zal het wel direct begrijpen, maar de meeste mensen hebben uitleg of toelichting nodig om het te begrijpen.