Wat is de officiële naam voor de schoonmoeder van je broer?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Aangezien zij geen familie van jou is bestaat er geen andere naam voor dan de omschrijving "schoonmoeder van je broer".
Amadea
3 jaar geleden
Er is nog wel een alternatief, maar dat is minder duidelijk. Namelijk: de moeder van jouw schoonzus.

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de officiële status.
Als je broer getrouwd is : schoonmoeder van je broer
Zijn zij niet getrouwd : moeder van de vriend/vriendin/partner van je broer.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Geregistreerd partnerschap geld ook als getrouwd @jodokus52
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antwoord
Dat is afhankelijk van de officiële status.
Als je broer getrouwd is : schoonmoeder van je broer
Zijn zij niet getrouwd : moeder van de vriend/vriendin/partner van je broer.
Bij geregistreerd partnerschap is : ook schoonmoeder van je broer (met dank aan @ronron1212)