Wat is de betekenis van het nummer "Open Your Eyes" van Guano Apes?

Er zitten veel zinnen in de tekst waar ze waarschijnlijk iets mee bedoelen. Ik kan ze wel vertalen, maar ik begrijp niet waarom ze dat zingen.

Een voorbeeld ervan is het begin:
Hide your face forever
Dream and search forever

Have you ever been for sale?
When your isms get smart
oh selfish and mindless with that comment in your eye

En deze:
don't split your mentality without thinking twice

De lyrics zijn hier te vinden:
http://www.lyricsfreak.com/g/guano+apes/open+your+eyes_20062881.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.6K

Antwoorden (1)

Ik ken het nummer, lekker nummer.

Ik heb altijd de beleving gehad dat de achterliggende gedachte moet zijn dat je jezelf moet zijn/blijven.

Dat je niet gemaakt moet zijn, door je te uiten en niet achter een figuurlijke masker moet verschuilen, niet sterk proberen over te komen als je dat niet bent/wilt.

En zoals de laatste zin die je aankaart, niet je mentaliteit in tweeën delen, gewoon je eigen ik laten zien.

kortom: jezelf zijn en je niet spiegelen aan de omgeving omdat deze dit van je verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord! Erg duidelijk. Maar, wat bedoelen ze nu met de eerste zinnen? Hide your face forever
Dream and search forever Waarom zingen ze dit?