Waar staat de afkorting INAS voor?

Het gaat me met name om de eerste twee letters. De laatste twee staan voor Algemene Schakelopleiding

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
36K

Het beste antwoord

"INterim Algemene Schakelopleiding"

Het woord 'interim' betekent zoiets als 'ondertussen'.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als de laatste twee letters niet 'algemene schakelopleiding' betekenen, is er ook nog een andere mogelijkheid:

'INrichtings ASsistente'
Deze opleiding was de voorloper van de 'Interim Algemene Schakelopleiding' (deze wordt meestal trouwens 'INTAS' genoemd).

Deze opleidingen (de INTAS en haar voorloper, de INAS) zijn/waren bedoeld voor mensen die de zorg in wilden maar nog niet zeker wisten welke kant ze op wilden gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De IN staat voor interim (:

Interim Algemene Schakelopleiding
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De INAS ( INrichtings ASsistente) opleiding
was de voorloper van de INTAS.
Deze opleiding was bedoeld voor mensen die de zorg in wilde maar nog niet wisten welke kant of te jong waren om aan een opleiding te beginnen.