Wat zou een goed, passend Nederlands equivalent kunnen zijn voor 'gold digger'? Zie toelichting.

Niet 'goudzoeker' in de letterlijke betekenis, maar een goede benaming voor iemand die een partner uitzoekt op basis van de grootte van diens bankrekening. Als in:
'Yolanthe Snijders-Cabau is een gold digger'.

;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.2K
Amadea
12 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/nederlandse-term-engelse-trophy-wife.125549
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slimme vrouw????
Geld moet rollen, dus waarom niet haar kant op??
;-)

Antwoorden (12)

Geldwolf is een toepasselijke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
egoïstische materialist?

uit zijn op eigen belang?

all for the money? (niet NL, maar wel duidelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat dekt de lading wel op zich, maar ik zoek één woord dat alles zegt. Niet dat je het weer moet gaan omschrijven, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebberig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zijn geld azen? is niet één woord, maar 't is wel duidelijk...
Ik noem het zelf geldgeil..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik noem ze geld-wellustelingen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een realist :) woorden als geld brengt geen geluk en liefde is niet te koop zijn de troost van arme mensen het ijs breken zonder geld is immers lastig :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou het een "Maxima"kunnen noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig al die minnetjes. Dus jullie geloven dat het liefde was :-) . Toen Maxima WIllem Alexander voor het eerst zag zei ze : "wat is dat voor rare enge man? " Toen ze als antwoord kreeg dat hij de troonopvolger van Nederland was, werd ze op slag verliefd. Maar goed, geef minnetjes zoveel je wilt, ik vind het een perfect synoniem voor gold digger !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies! Als Willem loodgieter was geweest, had Max hem niet eens zien stáán. Plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit zoveel minnetjes gehad, maar ik sta achter mijn antwoord . Lavender bedankt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij plussen wel ter compensatie hoor. Ze zijn weer flink bezig hier, zonder ook maar enige toelichting te geven. Het getuigd enkel van lafheid en niet al teveel intelligentie in mijn ogen. Niks van aantrekken! +++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Inkie :-) ik trek het me ook niet aan. Ik had het antwoord weg kunnen halen eventueel,maar ik vind het tot nu toe zelfs het beste antwoord :) en verder maak ik me niet zo druk om de kuddedieren. Er zijn er gelukkig ook nog een aantal die zich onderscheiden van de massa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik me dan even onderscheiden en mijn min toelichten.
Maxima komt uit een rijke familie, en voor ze met Alexander trouwde, heeft ze economie gestudeerd en bij grote banken gewerkt in oa Agentinie en Amerika.
Lijkt me dus dat ze zelf ook genoeg geld kan verdienen en/ of erven als de tijd daar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ze zou zo maar 3000 euro kunnen verdienen, dat is inderdaad bijna net zo veel als het miljard die ze nu tegemoet kan zien. In Argentinië is Golddiggen niet iets negatief maar wordt als een prestatie gezien. Ze staat daar ook in de top 5 lijst van golddiggers.
http://www.quotenet.nl/quote-500/maxima-slechts-vierde-in-argentijnse-golddigger-top-5.php .
Maar goed, ieder zijn eigen mening, je bent tenminste nog de enige die zijn/haar min toelicht. Dank je wel daarvoor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Robertus, Al denk ik dat dat op hetzelfde neer komt, als geld haar die zekerheid biedt die ze zoekt, gaat het dus toch om het geld :-) Mijn zege heeft ze verder, daar niet van. Hij is er zelf bij en vindt het ook prima. Dus ik vind het ook allemaal best.
Goudzoeker/Gelukzoeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ze zitten weer flink te minnen hier, gewoonweg voor de lol ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij jou compenseer ik mee. + !
Hebbert zou een NL vertaling kunnen zijn,alle eerder genoemde dingen zijn ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nou, in het Nederlands zou het eerder hebberd zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleinigheidje
Een persoon die als hoofdpunt in de relatie geld ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft 'hebberig en gierig gedrocht' de revue al gepasseerd?

of... 'knaken jaagster', je zou het ook een 'bankbiljetten bitch' kunnen noemen. of en 'portemonnee parasiet'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op Eucalypje ('knakenjaagster' vind ik erg mooi): poenparasiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
financieel profiteuse
lichtekooi :)
financieel onderhoudzoekster
materieel gemotiveerde bruid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
financieel gemotiveerde bruid is ook nog een idee