Hoe spreek je different uit, is het nu diffrent of different? Ik vind different namelijk super raar klinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn leraar Engels van de middelbare school zei altijd "BasicElly" (sprak dus die 'a' van basically heel overdreven uit, terwijl volgens mij elke engelsman 'basic'ly' zegt)

Antwoorden (4)

Beide uitspraken komen voor. Officieel is het zoals je het schrijft, maar snel uitgesproken wordt al gauw die e weg gelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Different is een prima uitspraak. Kan zijn dat het in de spreektaal verkort wordt naar diff'rent, maar different is juist.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap de minkukel ff niet zonder commentaar. Van mij een + ter compensatie.
Die eerste E spreek je nauwelijks uit, maar je laat hem ook niet in zijn geheel weg.

Als je op de link uit de bron klikt hoor je hoe je het uitspreekt.

Daar kun je ook andere woorden opzoeken, mocht je nog eens ergens over twijfelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk spreek je hem half uit, maar wel een beetje. Als je hem helemaal weg laat klinkt het ook gek. Als je hem vol uitspreekt ook.