Wat is het meervoud van 'game' in de zin: "Hij was aan het ..."?

Ik had zelf al wat dingen maar weet het niet zeker:
Gamen
Game-en
Game'en

Weet een van jullie misschien of een van deze goed is en anders hoe het dan moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.4K

Het beste antwoord

Gamen is het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is juist. Het antwoord is "gamen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meervoud van 'game' is 'games', maar dat wordt duidelijk niet bedoeld in de vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, het woord klopt, maar het is hier geen meervoudsvorm.

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat je het meervoud bedoelt, maar wel de verschillende werkwoordsvormen. Het is: gamen, gamede, gegamed (ik game, jij gamet, enz.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij gamed toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is Engels (jij gamed dus). In het Nederlands is het stam + t. Dus game + t. Jij gamet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt niet bepaald Nederlands; gamet :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Game is ook geen nederlands woord maar een engels woord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Game en gamen staan inmiddels wel in de woordenlijst der Nederlandse taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe woorden en grammatica = :'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt vast gelijk, maar gamet ziet er wel echt belachelijk uit. Net als gesaved en geüpdatet, die zijn ook al zo absurd. De Nederlandse spelling van sommige (van oorsprong) Engelse termen gaat zo tegen onze intuïtie in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het ziet er in sommige gevallen inderdaad raar uit; dat ben ik met je eens. Wat vind je van de verleden tijd van updaten: hij updatete! Het gegeven minpunt begrijp ik eerlijk gezegd niet want het antwoord is 100% zeker goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, updatete is inderdaad nog raarder :D
Leuk!