Hoe spreek je nummering uit?

Spreek je nummering uit als numméring (dus met de klemtoon op de tweede lettergreep) of gewoon als.. nummering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.2K

Antwoorden (2)

je legt de klemtoon op de 1e lettergreep.
Dus: númmering
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helemaal correct! +
Kristal
12 jaar geleden
en tóch een minnetje... vreemd he ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de één of andere manier zat altijd numméring in mijn hoofd. Voor eens en voor altijd ontkracht dus. Dank voor je antwoord.
Kristal
12 jaar geleden
graag gedaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie iemands antwoord met een duim omlaag afkeurt maar niet zegt waarom, noemen we een anonieme “minnaar”.
Hij/zij komt niet voor zijn mening uit, stelt zijn mening niet ter discussie en handelt bovendien in strijd met het doel van Goeie Vraag, omdat hij/zij zijn/haar kennis niet deelt.
Het doel van GV is kennis vermeerderen en de spreiding van kennis te vergroten. Lees de richtlijnen.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Hajete... en het is geen eens Valentijnsdag ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort minnaar bedoel ik niet
Kristal
12 jaar geleden
dat weet ik Hajete :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig, een pak van mijn hart!
als : nummurring