Hoe heet zo'n chip-dingetje dat deuren kan openen, meestal een klein plastic ding?

Ik dacht dat ik iemand het een tag of tec of zo hoorde noemen.
Er zit een chip in dat je voor iets moet houden waardoor de deur open gaat.

een jaar geleden
in: Taal
2.6K

Antwoorden (2)

Ja, inderdaad een tag.
De sleutel wordt vervangen door een tag met RFID technologie.
Deze tag kent meerdere benamingen zoals bijvoorbeeld smartkey, smartcard of druppel (zie afbeelding).
Toegevoegd op 18 februari 2023 08:37: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Bij ons op het werk noemt iedereen het een druppel.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Bij ons een "badge"
Vortexxx
een jaar geleden
@Ritsuka "Bij ons op het werk noemt iedereen het een druppel."
Dat komt door de fabrikant van die dingen die heet namelijk 'Drupal' en dat is verbasterd tot druppel.
SimonV
een jaar geleden
@Vortexxx Ik kan de fabrikant niet op internet vinden...
LeonardN
een jaar geleden
@Vortexxx
Bron?
Zou het niet zo zijn omdat het op de vorm van een druppel lijkt?!
Een chip-dingetje dat deuren kan openen wordt meestal een proximiteitskaart of een RFID-kaart genoemd. Het is een klein plastic ding dat gebruikt wordt om toegang te krijgen tot een gebouw of een bepaalde ruimte.
9 maanden geleden