Kent iemand een spreekwoord waar het woord "euro" in voorkomt?

Er bestaan wel spreekwoorden over de oude munten zoals dubbeltje, cent, gulden, kwartje. Maar over de euro kan ik niets gevonden krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.3K

Het beste antwoord

Heb ook diverse sites bekeken, maar een spreekwoord met Euro is er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beter 10 euro's in de hand als 1 in de lucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt maar dit is geen geldige spreekwoord. Het is een verzonnen spreekwoord. Zie
http://forum.fok.nl/topic/1530579
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het is dan, niet als.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weleens euro's zien vliegen?
-Beter 1 Euro in je oude sok, dan 10 guldens
-Zijn laatste Euro versnoepen
-Op de markt is je euro 1,5 euro waard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar ik heb nagekeken op de site en dit zijn geen geldige spreekwoorden. Ze behoren tot komische spreekwoorden, net als 'hoge bomen geven veel hout', 'nu komt de aap door de mand' etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had ik er de bron beter niet bij gezet, want er staan er hier nog van die bewuste site, en die worden wel goed bevonden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer is iets een bestaand spreekwoord?
als het al minstens 50 jaar oud is en in een boek staat?
dan zal je nooit iets met euro vinden. @siska: leuke bron, bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je pokemon :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op goeievraag.nl is al een keer de vraag gesteld wanneer een spreekwoord officieel is. http://www.goeievraag.nl/vraag/oficieel-spreekwoord.19996
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je musa, weer wat geleerd! dus eurospreekwoorden komen vanzelf in de loop der tijd.
en dan is deze vraag leuk om mensen aan te zetten tot verzinnen
toen de euro nog een drachmen was

(bedenk ik net zelf)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
au ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha,was het maar waar.
Als je voor een euro bent geboren word je nooit meer een gulden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Musa;

Je kent vast wel 'Op de markt is je gulden een daalder waard'. Die heb ik in de overgang naar de euro iemand ooit horen verbasteren tot 'Op de markt is je euro geen donder waard'....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de euro maakt het gat in je hand groter (let op de maat van gulde en euro)